Roman Czubiński
Coraz bardziej zaawansowane są również przygotowania do budowy pozostałych elementów tunelu. W październiku informowaliśmy o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę komory startowej i demontażowej dla tarczy TBM (złożył ją Budimex). Spółka CPK uzgodniła też z PKP PLK podział prac przy budowie na zachód od stacji Łódź Fabryczna ściany, która w przyszłości oddzieli od siebie oba tunele na początkowym odcinku. Niedawno obszernie opisaliśmy też kontrowersje związane z planowaną tymczasową rozbiórką przystanku kolejowego Łódź Retkinia, związaną właśnie z budową podziemnej linii KDP, która wyjdzie na powierzchnię właśnie w jego sąsiedztwie.#KDP #ŁÓDŹ
— Daniel Radomski ⚛⚡🚋🛣💯 (@LombatSsc) November 27, 2023
Ale się wspaniale złożyło.
W dniu odejścia Magistra, na budowie tunelu dalekobieżnego zawisły tablice informacyjne.
Mili państwo, dzisiaj naprawdę ruszyła budowa KDP w Polsce.
[ tak na serio do dopiero wzmocnienie fundamentów ŁDK, ale nagłówek na tablicy się zgadza ] pic.twitter.com/tk5IvFGiyg